Światła dzienne Jak założyć LED do jazdy dziennej Citroen C4

.

Założyłem w swoim Citroenie C4 światła do jazdy dziennej. Wykorzystałem miejsca na halogeny, których nie maiłem w aucie. Za to miałem już w aucie instalacje pod halogeny (kable). Kupiłem specjalne lamy LED przeznaczone do zakładania w miejsce halogenów oraz zaślepki do zderzaka z dziurami na halogeny.

Teoretycznie w C4 jest możliwość konfiguracji świateł dziennych w komputerze samochodu za pomocą sprzętu serwisowego Lexia. Powoduje to po prostu włączenie na stałe świateł mijania i to prawdopodobnie również tylnich. Dlatego zdecydowałem się na oszczędniejsze LEDy.

Lampy należy podpiąć 3 kablami: Masa, Zasilanie które włącza się po przekręceniu stacyjki oraz Sterowanie które powoduje wyłączenie lamp do jazdy dziennej po włączeniu świateł postojowych mijania lub długich.

a) Masa – podłączyłem kabel z masy która oryginalnie była przeznaczona do masy przednich halogenów.

b) Zasilanie – Pod maską znajduje się skrzynka z bezpiecznikami i modułami kalkulatora. Na schematach nazywa się PFS1. W skrzynce jest wtyczka z końcówkami kabli do zasilania halogenów o nazwie PF. Kable halogenów oznaczone są na wtyczce jako 13 i 24. W tej samej wtyczce znajduje się źródło zasilania które włącza się po przekręceniu kluczyka i przechodzi przez bezpiecznik F9 (10A). Podpięte jest do pinu 19. (To oznaczenie pinów jest aktualne w mojej wersji samochodu, najlepiej najpierw sprawdzić miernikiem).
Pin 19 wybrałem tak że najpierw wytypowałem sobie 3 bezpieczniki z których opisu wynikało że zasilają urządzenia do których mogę podpiąć się bez ryzyka i będą spełniały moje wymagania. Potem na schemacie znalazłem właściwą wtyczkę i pin ścieżki która przechodzi przez ten bezpiecznik i sprawdziłem miernikiem w praktyce.

Odciąłem kable halogenów i podłączyłem je do kabla 19 (Oczywiście nie odcinając kabla 19, a jedynie nacinając jego izolacje). Miejsce łączenia zlutowałem i zaizolowałem.

Wtyczki halogenów nie pasowały do lamp i musiałem je wymienić

c) Sterowanie – powinno być podpięte do kabla zasilania świateł pozycyjnych. Ja podpiłem się przy lampie. To jedyny kabel który musiałem poprowadzić. Światła pozycyjne są włączone cały czas kiedy korzystamy ze świateł mijania lub długich – dlatego nadają sie do sterowania światłami dziennymi.

Światła dzienne LED maja bardzo mały pobór mocy.
Działa to tak:

Auto zgaszone (Nie przekręcony kluczyk w stacyjce):

Przekręcony kluczyk w stacyjce:

Włączone światła pozycyjne:

Włączone światła mijania:

Włączone długie:

Światła wyłączone:

Auto zgaszone (Nie przekręcony kluczyk w stacyjce):

W dzień wygląda tak:

3 odpowiedzi na “Światła dzienne Jak założyć LED do jazdy dziennej Citroen C4”

  1. Przeczytałem Twój tutorial i wygląda bardzo ambitnie. Ja jestem w trakcie montażu modułu drl sterującego światłami drogowymi ale napotkałem na problem: na światłach pozycyjnych przy wyłączeniu ich mam przez prawie cały czas napięcie około 11.3v co powoduje że moduł się nie zasterowuje. W rzeczywistości żarówki postojowe w tym czasie się nie świecą więc pewnie małe natężenie jest tego prądu, ale uniemożliwia mi to zamontowanie tego modułu. Miałeś też taki problem albo spotkałeś się z czymś takim ? Pozdro,będę wdzięczny za odpowiedź.

    1. Czy móglbyś bliżej określić który kabe wtyki lamp jest do postojówek i który PIN wtyki PF jest nr 19 ?

  2. Do czego służą te żółte podłużne paski w lampach i na tyle licznika od strony przedniej szyby w citroen C4 hatchback 2005r zakładam że to postojowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *