
- rozdzielczość Full HD (czujnik SONY, procesor obrazu Ambarella)
- kąt widzenia 139° (111° w poziomie i 57° w pionie)
- poprzez Applink rejestrator można konfigurować i sterowaćbezpośrednio z ekranu samochodu wyposażonego w system SYNC 3 lub SYNC
- poprzez Applink rejestratorem można sterować używjąc komend głosowych
- czujnik GPS – informacja o pozycji geograficznej i prędkości na nagraniu
- czujnik przeciążeniowy – automatyczne rejestrowanie nagrania w razie wypadku z buforem 1 minuty przed zdarzeniem i 1 minuty po zdarzeniu
- ciągłe nagrywanie w pętli po włączeniu zapłonu
- tryb parkingowy pozwalający na rejestrowanie zdarzeń w czasie postoju auta w wypadku wykrycia wstrząsu (nagranie 1 minuta) z poborem mocy poniżej 10 Mikroamperów (0,00001A) gdy funkcjka parkingowa jest włączona
- 60 klatek na sekundę (30 z włączoną opcją HDR)
- karta SD 256GB
- Zasilanie 12V DC, podłaczenie bezpośrednio do BCM
- Bluetooth do ustawienia funkcji urządzenia i sterowania przez urządzenie mobilne
- Wi-Fi do podglądu na żywo i przesyłania plików z karty SD (5Ghz, 2,4Ghz)
- Praca w zakresie temperatur od -40°C do +85°C
Ze względu na spory koszt nowego kupiłem używany rejestrator.
Wideorejestrator Ford SYNC4 należy podłączyć do centralki BCM zgodnie z instrukcją którą można pobrać z internetu. Instrukcja wyjaśnia jak podpiąć kable wtyczki BCM dla każdego ze wspieranych modeli grupy Ford.
Ułożenie wiązki
Podpięcie kabli do centrali BCM Ford Mustang Mach E GT. BCM znajduje się przed fotelem pasażera, poniżej schowka.
W moim używanym zestawie brakowało pinów do włożenia do wtyczki. Dodałem inne pasujące piny i przylutowłem do oryginalnych kabli wiązki wideorejestratora poza wtyczką
Podłączenie uziemienia
Po podłaczeniu można ściągnąć aplikację na telefon Ford DashCam i połaczyć się z kamerą zgodnie z instrukcją. Po konfiguracji wideorejestrator jest widoczna zarówno na panelu samochodu jak i przez telefon. Aplikacje na ekranie samochodu nie jest dostepna jesli w aucie nie ma telefonu z palikacją. Można sterować kamerą poleceniami głosowymi lub przez ekran Mustang Mach-e lub przez telefon. Podgląd na żywo jest możliwy jedynie przez aplikację na telefonie. Sciąganie filmów i zdjęć również jest możliwe tylko przez telefon albo ewentualnie wyjmując kartę pamięci i odczytując ja w innym urządzeniu na przykład w laptopie. Aby uzyskać podgląd na żywo lub sciągnąć filmy trzeb połączyć się z kamerą przez Wi-Fi a to oznacza że najpierw trzeba wyłączyć aplikację Android Auto jeśli jest połączona bezprzewodowo tak by nie było konfliktu połączeń Wi-Fi. Najprościej jest wyłączyć aplikację Android Auto na telefonie.
Dodatkowo instrukcja montażu zawiera szablony które pomagają w umieszczeniu wideorejestratora w odpowiednim miejscu na przedniej szybie samochodu. Jednak konsekwencją umieszczenia rejestratora w rekomendowany sposób jest to że kabel jest widoczny na szybie a cały rejestrator rzuca się w oczy.
Chciałem żeby rejestrator zajmował jak najmniej miejsca i jak najmniej rzucał się w oczy więc rozebrałem go żeby zobaczyć czy da się go ewentualnie pomniejszyć.
Rejestrator nie posiada mikrofonu. Urządzenie posiada port na mikrofon ale nie jest on podłaczony i nie jest obsługiwany programowo.
Znalazłem możliwośc obniżenia kamery rezygnując z górnej pokrywy pod którą znajduje się czujnik GPS.
Czujnik GPS wystaje ponad rejestrator i dlatego górna kopuła jest potrzebna. Kupiłem drugą osłonę lusterka i po przetestowaniu optymalnej pozycji kamery wyciąłem otwór na czujnik GPS tak by móc wyeliminować górna kopułę rejestratora. Rejestrator przykręciłem śrubami do osłony lusterka wstecznego Mustang Mach-e GT
Kabel zasilający wideorejestrator przy takim rozwiązaniu jest całkowicie schowany pod osłoną
Pozbycie się kopuły kamery pozwoliło mi uniknąć konfliktu z lusterkiem wstecznym, mogłem cofnąć rejestrator głębiej przez co mam dostęp do bocznych przycisków a cały rejestrator mniej wystaje.
Najbardziej zintegrowanym pod względem wizualnym wideorejestratorem samochodowym dla Forda Msutanga Mach-e jest produkt firmy FITCAMX który jest dostarczany wraz z całą osłoną lusterka w którą jest wbudowany. Jednak wideorejestrator FITCAMX nie ma żadnej integracji programowej z SYNC4 Mustanga, nie podoba mi się że czerpie zasilanie bezpośrednio z czujnika deszczu co dodaje nieprzewidziane przez Forda zapotrzebowanie na moc w tym układzie i ostatecznie nie jest sam aż tak bardzo mały. Porównanie FITCAMX i Ford SYNC4 dashcam w Mustang Mach-e GT
Zainstalowany wideorejestrator zintegrowany z SYNC 4 Ford Mustang Mach-e GT: