Ford Mustang Mach-e GT podświetlany emblemat jak założyć do wersji europejskiej

Ford Mustang Mach-e GT sprzedawany w Europe różni się od wersji sprzedawanej w USA między innymi tym że w Europie nie ma podświetlanego emblematu mustanga z przodu. Chodzi o różnicę w przepisach pomiędzy USA a Europą. Jest to o tyle dziwne że podświetlane loga i grille na samochodach są od jakiegoś już czasu dopuszczalne w Europie. A co najważniejsze emblemat świeci się tylko kiedy otworzy się auto kluczykiem i gaśnie w trakcie jazdy.

Logo w europejskim Mustang mach E GT jest przymocowane do atrapy grilla chłodnicy, podczas gdy wersja amerykańska jest lampką LED przymocowaną od wewnętrznej strony przedniego zderzaka. Emblemat w wersji europejskiej ma szersze chromowane obramowanie

Zainstalowałem w swoim Fordzie Mustangu Mach-e GT podświetlany emblemat z wersji amerykańskiej. Aby to zrobić potrzebny jest:

1) Podświetlany emblemat mustanga z wersji amerykańskiej

2) Przewód z wtyczką do emblematu. Co ciekawe do emblematu pasują również wtyczki z przednich czujników parkowania. W wersji Europejskiej brak jest dedykowanego dla emblematu okablowania i to zarówno w  wiązce czujników parkowania której w wersji USA jest częścią, jak i w kolejnej wiązce z którą jest pomiędzy nią a BCM w kabinie. Ja kupiłem uszkodzoną wiązkę przednią z Mach e GT wersji USA.

3) Amerykański grill z otworem na emblemat. Nie da się wstawić podświetlanego emblematu do europejskiej atrapy grilla ponieważ otwór w niej jest zaślepiony.

4) Dostęp do programu Forscan i wiedza które ustawienia w module BCM (moduł sterowania nadwoziem) należy zmienić aby aktywować podświetlenie emblematu.

Z używanej przedniej wiązki Mach e USA 15K867 oddzieliłem wtyczkę z  kablem do emblematu.

Emblemat należy podłączyć dwoma kabelkami z BCM.Pin 1 wtyczki emblematu podłączany jest do pinu 40 czarnej wtyczki C2280E w BCM. Pin 2 emblematu podłanczany jest do pinu 16 czarnej wtyczki C2280E w BCM.

Natomiast 3 pin wtyczki emblematu podłącza się do masy. Powinna być to masa w punkcie G105, ale masy są ze sobą połączone więc wygodniej było dla mnie podłaczyć się do punktu G204 w kabinie zaraz obok BCM

Moduł sterowania nadwoziem BCM w Mustang Mach e znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie pasażera. Są w nim bezpieczniki i wtyczki. Rozebrałem wtyczkę C2280E i znalazłem w używanej wiązce kabelki z pinami o identycznych rozmiarach a następnie wpiąłem je do wtyczki. Masę (3 Pin wtyczki emblematu) połączyłem do punktu uziemienia obok BCM.

Do testów podłaczyłem emblemat w kabinie. Kupiłem interferes diagnostyczny vLinker FD+ i zainstalowałem  program Forscan. Progam Forscan służy do diagnozy i konfiguracji samochodów grupy Ford. Nie jest to oficjalny program dilerów Ford (tym jest FDRS), ale wystarczy do tego celu. Program jest w praktyce darmowy i można sciągnąć go ze strony Forscan w raz z dwumiesięczną odnawialną licencją. Potem aktywowałem emblemat programem Forscan. Należy zmienić dwie wartości w module BCM. Nie są to oczywiste ustawienia i instrukcje które dokładnie wartości w kodach należy zmienić otrzymałem poufnie i nie mogę podać szczegółów odnośnie tego punktu. Test wyszedł pomyślnie więc rozebrałem plastiki  pod maską w samochodzie żeby zmienić atrapę grilla i przeprowadzić wiązkę. Po lewej stronie pod podszybiem obok wiązki znajduje się gumowy wypustek. Jest to rezerwowy kanał przygotowany do prowadzenia dodatkowych kabli przez przegrodę pomiędzy komorą silnika a kabiną. Kanał w kabinie wychodzi bardzo blisko modułu BCM. Należy odciąć końcówkę wypustka aby go otworzyć i przeprowadzić przez niego wiązkę. W kabinie dorobiłem dodatkową wtyczkę pomiędzy wiązką emblematu mustang a BCM tak by można było wygodnie i szybko w razie potrzeby całkiem odłączyć emblemat. Atrapa grilla w wersji USA którą kupiłem to zamiennik oryginału z Chin. Jest przyzwoitej jakości i ma idealnie odwzorowany kształt. Jedną różnicą jaką zauważyłem jest inna farba – w oryginale ziarno farby jest grubsze i ma więcej błyszczącyh drobinek przez co bardziej się mieni. Dla mnie oryginalna atrapa grilla mach E GT wygląda na żywo odrobinę lepiej niż zamiennik I gotowe. Emblemat działa tak jak przy fabrycznej instalacji – włącza się po otwarciu auta i świeci  do póki światła nie zgasną albo nie wybierzemy biegu do jazdy. Zdarzyło mi się sporadycznie że emblemat nie zgasł zaraz po wybraniu biegu ale dopiero po zwiększeniu prędkości. Nie wiem od czego to jest zależne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *