1953 Ferrari 500 F2 1:18 Exoto CMC comparison

Porównanie dwóch modeli producentów „z górnej półki” Ferrari 500 F2 CMC 1:18 oraz Ferrari 500 F2  Exoto 1:18. Model CMC po lewej, czerwony, bez numeru startowego. Model CMC to wersja nadwozia „long nose” a Exoto jest w wersji „short nose”. Stąd różnica w długości przedniej części modeli. Koła

Koła w Ferrari 500 F2 Exoto są większej średnicy niż w modelu CMC. Przez co cały model wydaje się większy (jakby w  większej skali) mimo że poza kołami model nie jest większy. Nie wiem która wielkość kół jest prawidłowa, ale większe kola nadają modelowi lepszy wygląd.

Koła w Ferrari 500 F2 Exoto mają gęściejsze i lepiej zdefiniować szprychy. Tak jakby były bardziej ostro wykonane. Szprychy wydają się także gęściejsze w stosunku do CMC. Mają także kolorowe napisy na oponach. Koła wydają się jednak zrobione z plastiku, brak im metalicznego wyglądu.

Koła w Ferrari 500 F2 CMC są ewidentnie wykonane z metalu. Wydają się być zrobione z droższego materiału

Nie próbowałem odkręcić koła w modelu Exoto, myślę że się nie da tego zrobić. Koła w modelu CMC można zdejmować. 

Model Ferrari 500 F2 CMC ma więcej otwieranych klapek (4 CMC, 2 Exoto). Być może jest to spowodowane inna wersją auta

Kabina kierowcy

(Najpierw zdjęcie Ferrari 500 F2 CMC 1:18 a pod nim zdjęcie Ferrari 500 F2 Exoto 1:18)

Model CMC ma ładniejszą kierownicę z imitacją drewna. W dodatku w modelu Exoto kierownica jest mocno oddalona od deski rozdzielczej. W modelu Exoto jest ładna tabliczka „500” któej nie ma w CMC

Szyba modelu CMC nie ma imitacji wkrętów którą ma Exoto. Wszystkie metalowe ćwieki na karoserii w CMC mają nacięćie (jakby wkręty), ćwieki w Exoto nie mają takiego nacięcia, są gładkie.

Fotele

Kabina z góry. Elementy do zmiany biegów w CMC są znacznie mniejsze niż w Exoto

Wokół fotela w Ferrari CMC jest więcej znacznie więcej szczegółów niż w ExotoW głębi kabiny CMC nie widzę pedału gazy który jest  w Exoto  

Przewody hamulcowe przy kołąch są dużo ładniejsze w modelu Ferrari Exoto. Także materiał z którego wykonana jest rura wydechowa jest ładniejszy w Eoto. Znaczek „Ferrari” jest ładniejszy w CMC.  Jest to osobny element. W Exoto znaczek jest płaski.

Wlew paliwa w CMC wykonany z nierdzewnej stali prezentuje się lepiej niż w Exoto

Podwozie Ferrari 500 F2 jest dużo ciekawsze i szczegółowe w modelu CMC

Silnik

Silnik w Exoto wygląda minimalnie lepiej niż w modelu CMC

Zbiornik paliwa w CMC wykonany ze stali i ze skórzanymi pasami wygląda znacznie lepiej niż zbiornik w Exoto 

Model Exoto ma w zestawie korbę i dodatkową plastikową pokrywę silnika której nie ma model CMC.

Kilka ujęć Ferrari 500 F2 CMC 1:18 i Ferrari 500 F2 Exoto 1:18  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *